Návrat na hlavní stranu

Zábřežskou vrchovinou [ Lyžařská trasa ]

Štíty - Cotkytle - Lázek - Strážná - Cukrová bouda - Hoštejn (17 km)

Pěkná výhledová trasa po polních a lesních cestách. Trasa nebývá strojově upravovaná.
Krátký obtížný sjezd pod Cukrovou boudou.
Možnosti občerstvení ve Štítech, Cotkytli, na Lázku, ve Strážné a Hoštejně.

Kilometráž :
Cukrová bouda --- 568 --- 13,5 --- červená pěší značka
Hoštejn (rest., BUS) --- 305 --- 17

Popis trasy :
Nejlepší spojení ze Šumperka do Štítů zajišťuje přímá autobusová linka. Od rozcestníku Štíty, nám. sejdeme po místní komunikaci k Akrobatickému parku olymp. vítěze Aleše Valenty. Od areálu pokračujeme k silnici směr Cotkytle, zkrátíme serpentinu a po 300 m odbočíme vlevo na polní cestu k lesu. Za potokem nás čeká ostřejší stoupání na horské louky s osadou Samoty. Od ocelového sloupu s trafostanicí jedeme po vrstevnicové cestě s výhledy na Zábřežskou vrchovinu, která v závěru stoupá k rozcestí Na Hranicích u silnice. Po pěšině zleva objíždíme kopec Vrchy s vysílačem a klesáme do Cotkytle. Z obce stoupáme po silnici směr Strážná, na rozcestí Lázek, pomník (partyzánský památník vlevo za silnicí) odbočíme vpravo na úzkou silničku, která nás dovede na vrchol Lázku. Z vrcholu s dřevěnou rozhlednou a výletní restaurací (po privatizaci restaurace nepravidelně otevřena) je překrásný kruhový rozhled do dalekého okolí. Od rozcestníku (vrcholová schránka KČT) obejdeme oplocení soukromého pozemku a volně po loukách nad silnicí (rozcestník Pod Lázkem u silnice) mírně klesáme k obci Strážná. Projedeme obcí (lze i objet zleva nad kostelem) a za objekty statku odbočíme vlevo na lesní silničku. Bez větších výškových rozdílů projíždíme hřebenem masívu Cukrové boudy kolem Mohylky prince Eugena a pomalu klesáme k lovecké chatě Cukrová bouda. Zde opustíme lesní silničku a zabočíme vlevo na užší lesní cestu, která klesá do údolí Březné. Před prudkým sjezdem lesem (většinou nesjízdné) do údolí potůčku je výhodnější zabočit vlevo na lesní cestu, která je sice o kilometr delší, ale pozvolna klesající do údolí Březné. U říčky Březná zamíříme vpravo k silnici, která nás dovede na okraj Hoštejna. Od rozcestí Hoštejn, rest. je pouhých 200 metrů k železniční zastávce (za mostem vpravo). Do Šumperku se vrátíme vlakem přes Zábřeh na Moravě.

UMÍSTĚNÍ

Typ záznamu: Lyžařská trasa
AKTUALIZACE: Uživatel 490 (Archivní záznam) org. 49, 07.03.2006 v 10:59 hodin

Copyright 1999-2024 © Kam na Pardubicku, s.r.o.